Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis

    Czy ładujesz akumulator, który siedzi w samochodzie czy wyjmujesz akumulator z auta?
    Ładuję ładowarką z Lidla nie odpinając klem z akumulatora. Robiłem/robię tak wielokrotnie w dwóch autach i nigdy nie było problemu.

    Komentarz

    • Sony
      Rider
      • 2015
      • 342
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Generalnie robię tak jak aronus (ładowarką z Lidla bez odpinania klem) i jest OK.
      Zimą jedynie ( nie mam garażu), o ile zachodzi konieczność doładowania, to ze względu na ujemne temperatury wyciągam akumulator z auta.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Padła mi 5,5 letnia Futura 77Ah, zwarcie na celi, druga 4,5 letnia też chyba kończy żywot, natomiast Futura z 2009 działa dalej. Ta nowsza jest o 0,4kg lżejsza (17,7kg). Chciałem kupić Amega7, ale nikt tym u mnie nie handluje, kupiłem 1szt Rombat Tundra 80Ah, zobaczymy ile wytrzyma...
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • A11ndrzej
          Classic
          • 2018
          • 4

          mam w samochodzie aku efb

          kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów? Octavia 3
          co się stanie po odłączeniu i naładowaniu akumulatora poza samochodem i ponownego podłączenia
          uwagi i spostrzeżenia Dziękuje
          Ostatnio edytowany przez A11ndrzej; 45899.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez A11ndrzej Zobacz wpis
            kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów?
            Od jakichś 8 lat tak robię. Regularnie (zimą częściej). W innych autach, ale to chyba nie ma znaczenia.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez A11ndrzej Zobacz wpis
              mam w samochodzie aku efb

              kto lądował(ctek mxs5) akumulator efb w samochodzie bez odłączania przewodów? Octavia 3
              co się stanie po odłączeniu i naładowaniu akumulatora poza samochodem i ponownego podłączenia
              uwagi i spostrzeżenia Dziękuje
              Ładuję bez dopinania akumulatora- Każdy program Cteka jest bezpieczny.

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                I nie naładuje akumulatora
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                  I nie naładuje akumulatora
                  Do końca na pewno nie - tak jak ładowanie alternatorem.

                  ma natomiast zaletę -podpinasz wybierasz tryb i zapominasz o temacie.

                  ... Niech chłopaki ze Szczecina Kulona sprowadzają szybko ... bo kusi bydlak.

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Pozatym jest wątek o ładowarkach po co tu robić śmietnik, moderator powinien tam przenieść lub skasować
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • Maly745
                      Elegance
                      • 2014
                      • 773
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Panowie mam obecnie akumulator fabryczny (7Lat będzie we wrześniu) Varta 44Ah 220A DIN 360A EN/SAE, ostatnio przybyło trochę odbiorników czy przy zmianie pomyśleć o większym i jaki polecacie?
                      Skoda Octavia II FL
                      Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                      Komentarz


                      • Największy, jaki się zmieści (pomierzyć miejsce).

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpis
                          Panowie mam obecnie akumulator fabryczny (7Lat będzie we wrześniu) Varta 44Ah 220A DIN 360A EN/SAE, ostatnio przybyło trochę odbiorników czy przy zmianie pomyśleć o większym i jaki polecacie?
                          Wymieniałem niedawno u siebie akumulator fabryczny, wybrałem polski AutoPart seria Galaxy Gold gdyż bardzo dobrze wypadał w testach i praktycznie nie ma reklamacji tych akumulatorów. Do Twojego samochodu powinien pasować Galaxy Gold 62 Ah.
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Taki przypadek: 20 godzin ładowania na 16V - jest moc i gęstość a masy czynne nadal na miejscu

                            od początku:
                            mam 2 aku 60Ah wiec jeden na testy przeznaczylem.

                            najpierw Optimate 6 pełen cykl potem bezpośrednio pod polski prostownik z czasów octu i mięsa na kartki.

                            na początku pieściłem się na 2A ale napiecie kończyło sie na 15,5 wiec od razu 5A aby utrzymać 16,1 V

                            i tak 10 godzin mając z tylu głowy informacje żeby elektrolitu nie podgrzać wiec mała przerwa na schłodzenie i znowu 10h na 5 A (takie ustawienie a nie prąd skuteczny) @16V

                            efekt napiecie spoczynkowe z 12,55 na 12,75
                            gestosc z 1,20 średnio na 1,26(7).

                            morał: tylko akumulator z korkami i śmiało poza pojazdem 16V jeśli aku wykonany jest w technologii Ca (wapniowej)


                            Oczywiscie bulgotania nie było końca i trzeba pilnować temperaturę elektrolitu bo duża energię wkładamy do akumulatora. Poziom elektrolitu nie zmienił się zauważalnie.

                            Komentarz

                            • aronus
                              Rider
                              • 2008
                              • 643
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                              morał: tylko akumulator z korkami i śmiało poza pojazdem 16V jeśli aku wykonany jest w technologii Ca (wapniowej)
                              Dokładnie jest tak jak piszesz. Z moich obserwacji wynika jeszcze, że jak akumulator uzyska odpowiednią gęstość elektrolitu, to już jej tak łatwo nie traci pomimo, że w aucie jest ładowany napięciem "tylko" około 14V.

                              Komentarz

                              • Ozdar
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 144
                                • Superb III (3V3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                OIII 2013 1.4 TSI 140 KM CHPA, Ambition

                                Fabrycznie Varta 51 Ah, 480 A

                                I teraz pytanie:

                                Wymieniając praktycznie 1:1 byłaby Varta 52 Ah (Blue 470 A, Silver dynamic 520 A).

                                Strona producenta sugeruje: 60 Ah, 540 A (Bule), 63 Ah, 610 A (Silver dynamic).

                                Czytając wątek zasad jest jaki się zmieści, taki zakładać. Tylko w większości tyczy się to silników diesla, które pokonuje jeszcze spore odcinki. Ja chce kupić do benzyny, która jest używana w cyklu przedszkole/zakupy. Tutaj też jest sens instalować większą pojemność?

                                Komentarz

                                • spj
                                  ***** ***
                                  ModeratoRS
                                  • 2009
                                  • 3534
                                  • Octavia IV combi (NX5)

                                  Ozdar u mnie ten sam silnik i rocznik co u Ciebie oraz aktualnie ten sam, jeszcze oryginalny, akumulator pod maską, ale powoli rozglądam się za następcą, bo nie wiadomo kiedy ten omówi posłuszeństwa, dlatego też zainteresowany jestem tematem akumulatora, a i użycie auta mam podobne do Twojego.
                                  Chętnie wrzuciłbym coś większego, bo wielokrotnie widzę informację na radiu o niskim stanie naładowania akumulatora, chociaż okresowo go doładowuję i staram się nie używać odbiorników elektrycznych przy wyłączonym silniku.
                                  Twój odmówił już posłuszeństwa?
                                  Pozdrawiam,
                                  Paweł

                                  Harmonogram spotów w Pomorskie OCP
                                  Grupa lokalna Pomorskie OCP na fb

                                  Komentarz

                                  • Ozdar
                                    Ambiente
                                    • 2014
                                    • 144
                                    • Superb III (3V3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    @ spj, jestem w tej samej sytuacji co Ty
                                    Podczas przeglądu przed zakupowego rok temu w ASO usłyszałem, że trzeba porządnie naładować akumulator.
                                    W zimę pojawiały się właśnie komunikaty o akumulatorze, kilka razy ładowałem.
                                    Po rozruchu też było widać, że jest już ciężko.
                                    Teraz przy niższych temperaturach też monit się pojawia.
                                    Z racji tego, że żona użytkuje samochód nie chce czekać do momentu aż odmówi posłuszeństwa.

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      W większości przypadków pomaga dobre przeczołganie właśnie 16 voltami poza autem i starcza na kiła sezonów - a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2728
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez Ozdar Zobacz wpis
                                        Strona producenta sugeruje: 60 Ah, 540 A (Bule), 63 Ah, 610 A (Silver dynamic)
                                        Fabrycznie montowane Varty są o wiele lepsze niż marketowe tej samej pojemności, nie bierz 1/1
                                        60Ah albo 63Ah będzie b.dobrym wyborem większych nie ma sensu przepłacać w benzynie

                                        Sam zastąpiłem w benzynie Ori Varte 44Ah na Cenrte 53Ah

                                        Komentarz

                                        • koka
                                          Rider
                                          • 2015
                                          • 321
                                          • Seat

                                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                          ...a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.
                                          << Batteries J1L Battery 280 A (60 Ah) >> a oto co pisze VIN na temat mojego aku - mam na osiedlu sklep z akumulatorami, sprzedawca radzi klientom największy gabarytami, jaki się zmieści. o możliwie największej pojemności i możliwie małym prądzie rozruchowym ... wg niego taka kombinacja jest gwarancją sukcesu (w benzynie przynajmniej).


                                          Leon 1.6 16V 105 KM

                                          Komentarz

                                          • Ozdar
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 144
                                            • Superb III (3V3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Czyli skończy się pewnie na Varta Blue 60 Ah, 540 A, mimo że jest dłuższy niż ori to nie powinno być problemów z montażem.

                                            Komentarz

                                            • mmor
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 166
                                              • Fabia (6Y2)
                                              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                              Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                              W większości przypadków pomaga dobre przeczołganie właśnie 16 voltami poza autem i starcza na kiła sezonów - a co do wyborów pojemności to największy fizycznie o najmniejszej pojemności i z korkami. One wybaczają dużo błędów i podatne sa na dobre ładowanie.
                                              EFB Molla też tak można? Bo po zwykłym ładowaniu napięcie spoczynkowe 12,55 V?

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis

                                                EFB Molla też tak można? Bo po zwykłym ładowaniu napięcie spoczynkowe 12,55 V?
                                                Jak ma korki to można.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Jako ciekawostkę mogę podpowiedzieć ze w VAG mimo rekuperacji i wymagania instalowania akumulatora AGM można go zamienić na EFB ale trzeba wkodować ten rodzaj akumulatora wiec i jest opcja wyboru.

                                                  AGM jest lepszy od EFB ale w gorącym klimacie EFB pod maska mniej degraduje się.

                                                  Komentarz

                                                  • kabi_007
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 412
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    To "wkodowanie" akumulatora mnie zaciekawiło. Na czym to dokładnie polega?
                                                    AGM z tego co gdzieś czytałem nie powinny być instalowane pod maską właśnie z uwagi na temperaturę
                                                    O1-->O3--> ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...